Bowers & amp; Wilkins PX trådlösa hörlurar recension

Så för några dagar sedan bjöd Bowers & Wilkins oss till sitt huvudkontor i London. För vad? De sa inte vilket bara höjde min spänning ännu mer. Vad jag upplevde var de nya Bowers & Wilkins PX Wireless-hörlurarna, deras helt nya burkar över örat som just släpptes på marknaden. Wow, vilken uppsättning hörlurar som bara säger.

Så direkt från fladdermusen kommer PX Wireless-hörlurarna i en ganska enkel låda. Vanligt vitt, med lite oskärpa på baksidan av vilken typ av funktioner du kommer att förvänta dig. Förseglad med två runda klistermärken var det lätt att komma in i. När locket har tagits bort hälsas du med Space Grey-skönheterna. De kommer också i blått med rosa guld accenter som faktiskt ser ganska snygga ut, trots min första förväntan.

Jag plockade genast upp hörlurarna och satte fast dem på mitt huvud och kopplade dem till min telefon med Bluetooth. Processen var sömlös och innan jag visste ordet lyssnade jag på härligt ljud. Och med härlig menar jag att det är det bästa min musik någonsin har låtit. Nu är jag ingen ljudfil och jag låtsas inte vara. Men ljudbilden i min musik var extremt bred, nästan som om jag kunde stänga ögonen och välja var varje instrument kommer ifrån.

Nu beror det delvis på kvaliteten på de använda delarna, men det finns något annat som är intressant. Tala med en rep från Bowers & Wilkins förklarade han att förarna inuti varje öronkupa är vinklade, så de skjuter inte direkt i öronen som andra hörlurar gör. Genom att vinkla förarna erbjuder det en virtuell ljudbild som låter mycket bredare än vad den faktiskt är. Och det fungerar. Även om jag sitter här och nu lyssnar på State Champs Secrets, låter det så tydligt, så exakt.

För att verkligen testa dessa hörlurar lyssnade jag på instrumental Letter av Yosi Horikawa. Sättet som pennan gled från den ena öronkoppen till den andra var som om jag hade mitt huvud på bordet som pennan skrev på. Med de mjuka instrumenten i bakgrunden som kom smidigt in och fortfarande mycket åtskilda från varandra var ren lycka.

Varje instrument skär igenom med en sådan precision att det kommer att bli svårt att lyssna på min musik igen på mina vanliga Logitech-högtalare eller till och med mina in-öron som jag plockade upp för smärta. Men dessa hörlurar är inte riktigt designade för hemmabruk. De är för er resenärer, ni pendlare som gör sitt svåraste för att göra sina tågresor lite mer uthärdliga. PX trådlösa hörlurar levereras med inbyggd Bluetooth 4.1 med aptX HD så att du kan ansluta till din mobiltelefon.

Bowers & Wilkins PX trådlösa hörlurar är ganska lätta, med tanke på att de är ganska mycket gjorda av metallmaterial. Allt om dem utstrålar elegans och att hålla dem i det medföljande mjuka fodralet i ryggsäckens botten kommer inte att skada mycket. Det enda kvalet jag har är den exponerade kabeln som är ansluten mellan huvudbandet och öronkåpan. Även om det dras genom ett metallliknande tråg, kan jag inte se varför Bowers & Wilkins har lämnat detta utsatt. Jag går med styling, eller kanske lätt att komma till om en ingenjör behöver reparera dem.

Bowers & Wilkins har också ryggen med sin brusreducerande teknik. Ja, det är närvarande här, och ja, det kommer med olika nivåer av känslighet. Det finns en app som kopplas ihop med hörlurarna, och alla alternativ finns där. Vid skrivandet av detta släpptes dock appen inte, så jag kan inte kommentera det helt. Men jag visade en demonstration när jag var på B&Ws huvudkontor.

Appen från det vi såg har förinställda känsligheter, som bland dem inkluderar Flight och City. Flyg stänger av en flygmotor. City är utformad så att ljudet som en bil gör skärs in i hörlurarna. Den här funktionen kan rädda liv, eftersom den fortfarande ger dig omgivande medvetenhet och kommer att spara dig att gå in i en mötande bil. Det finns också en förinställning för röst som också kallas Office. Jag är fruktansvärd för att ignorera människor som pratar med mig på kontoret eftersom jag inte kan höra dem över min musik. Med denna förinställning skär röster igenom.

Så om någon ropar efter din uppmärksamhet skulle din reaktion vara att dra av dina hörlurar och sakna det viktiga fallet i Bring Me The Horizon’s Shadow Moses. Men inte med dessa. Om PX Wireless-hörlurarna upptäcker att de har dragits bort från dina öron, även om du lyfter bort en öronkupa, skärs din musik ut. När öronkoppen återvänder till ditt huvud kommer din musik att slå tillbaka. Mycket innovativ, men det är för en högre funktion än att du saknar dina favoritdroppar.

Denna funktion sparar batteritid. Nu finns det 22 timmars batteritid i trådlöst läge på dessa hörlurar. Mer än tillräckligt för att få dig igenom en dag, eller hur? Men med funktionen för utklipp av musik kan du eventuellt förlänga batteriets livslängd med dagar, eftersom när musiken har klippts ut är batterilivslängden som används för att hålla hörlurarna drivna extremt minimal. Det förklarades att i teorin borde du inte behöva slå av PX Wireless-hörlurarna alls … någonsin!

Inuti lådan kan du också hitta en USB Type-C-anslutning för laddning av hörlurarna samt en standard 3.5-hjälpkabel, så att du kan ansluta hörlurarna till icke-Bluetooth-produkter som en stationär dator som jag gör i skrivande stund denna recension. Ljudkvaliteten genom både trådbundna och trådlösa anslutningar är sömlös, och det är väldigt svårt att se skillnaden mellan de två.

När det gäller kostnad är dessa inte billiga och de sitter där uppe med resten av de stora pojkarna. Bowers & Wilkins PX Trådlösa hörlurar kommer i £ 329,99 när de släpps, men enligt min mening är de värda vartenda öre. Nu måste jag gå tillbaka till min Daily Mix på Spotify. Musik har aldrig låtit så bra!