D-Link DCS-2670L Full HD Outdoor WiFi Camera Review

D-Link DCS-2670L är en trådlös utomhuskamera i full HD, IP65-klassad så att den kommer att skyddas från regn och till och med damm som flyter runt i luften. Det säljs för cirka £ 149 och kan producera riktigt skarpa bilder, men har några mycket uppenbara problem med partnern mydlink Lite-appen. Men som med någon av våra recensioner, låt oss börja från början, installationen.

Installationen var ganska smärtfri trots att titta in i lådan och nästan ge upp omedelbart. Det svåraste jag hade var att kanalisera kablarna genom väggen. Från kameran kommer en kabel som sedan delas i två: en för ström och den andra för Ethernet. Den har en Ethernet-port för trådbunden anslutning till nätverket, men fungerar också trådlöst.

Kameran sitter på en liten plastplatta, som måste monteras i en position efter eget val. För mig är det monterat upp och ner på taket i mitt garage och ger en anständig utsikt över mitt hus bakdörr och trädgård. Kameran har ett 360 ° -fäste, så när det var säkert på plats var allt jag behövde göra att titta på livevyn i appen och flytta den tills jag var nöjd med vinkeln.

Installationen på app-sidan var den knepiga delen, och jämfört med andra kameror som vi har granskat som att EXVIZ Husky slutade bli ganska irriterande. Det tog flera, mycket smärtsamma försök att få kameran att prata med mitt trådlösa nätverk. Det finns två alternativ för att ställa in en kamera inuti appen, vara ‘lokal’ eller ‘fjärrkontroll’. Jag var tvungen att välja fjärrkontroll, eftersom jag förstår att använda den lokala kamerafunktionen är för kameror i det trådbundna nätverket.

D-Link DCS-2670L Full HD utomhus WiFi-kamera

Det största problemet jag hade var att appen kände igen alla trådlösa nätverk i området. Ingen dök upp i appen som jag tyckte var väldigt konstig och frustrerande. Efter flera försök lyckades jag så småningom få nätverk att visas, men det var mycket stoppstart. Strömavbrott hemma fick också appen att glömma kameran, vilket såg att jag var tvungen att ställa in kameran varje gång. Mycket irriterande att appen inte kommer ihåg enheter anslutna till nätverket.

Efter installationen kunde jag dock komma åt kameran ganska enkelt med mydlink Lite-appen. Jag kan se en livevy, ta stillbilder eller videoinspelningar och ställa in varningsmeddelanden för saker som rörelse och ljuddetektering. Kameran kan spela in bilder i full HD, och för det mesta ser den ganska skarp ut. Ansikten kan dras ut ganska sömlöst. Det finns till och med infraröd för nattbilder som återigen kom ut ganska skarpa för det mesta, även om min kameras position innebär att varm och kall luft kolliderar mycket snabbt och orsakar dimma på linsen. Det är dock mitt fel.

D-Link DCS-2670L Full HD utomhus WiFi-kameratest 1

För det mesta fungerar ljud- och rörelsedetekteringen, även om ljudet är väldigt känsligt, fick jag hela tiden aviseringar på grund av de små djuren som springer över stenarna i min trädgård, eller min katt, som ständigt stänger av kameran. Jag stängde av den och förlitade mig bara på rörelse som jag satte till 80% känslighet. Standard 30% är ganska värdelöst för att vara ärlig mot dig. Det är cirka två sekunders fördröjning om du använder livevy vilket är ganska anständigt, men ett problem är det faktum att appen inte kommer att skicka dig ett meddelande direkt, vilket är ett problem om du försöker skjuta inbrott bryter in i ditt hem. Det finns tvåvägs VoIP så att du kan skrika åt den du ser smyga runt din fastighet, men tyvärr vet du förmodligen inte att de är där förrän cirka 30 minuter efter att de har besökt eftersom det tar så lång tid att komma igenom meddelandet.

D-Link DCS-2670L WiFi i full HD utomhuskamera

Objektivet är massivt 180 ° vilket ger en enorm vidvinkel, perfekt för att skydda ett stort område. En ENORM sak som saknas i appen är dock möjligheten att ställa in tidsbestämda aviseringar. Någon arbetar hemma ganska mycket hela dagen, så jag behöver inte riktigt aktivera kameran då. Jag skulle vilja ha möjligheten att ställa in min kameras avkänningsinställningar så att de kommer in från klockan 23 till klockan sex på morgonen, men jag kan inte. Lite av ett slag mot appen.

Vad som är trevligt är dock det faktum att du inte behöver registrera dig för någon form av molnprenumerationstjänster. Allt sparas antingen på din mobila enhet eller microSD-kortet som du kan köpa separat.

Vad som är frustrerande är att D-Link DCS-2670L Full HD Outdoor WiFi-kamera faktiskt är en fantastisk produkt med vackert skarpa bilder. Partnerappen men jag skulle säkert säga behöver mycket arbete. Jag är inte den mest erfarna med smarta CCTV-utomhusprodukter, men det är säkert att säga att andra kameror jag har använt, som EZVIZ Husky, bara är så mycket mer innovativa med vad deras appar kan göra. Om D-Link sorterar ut deras app kan jag definitivt rekommendera detta för att skydda ditt hem. Fram till dess finns det mycket bättre kameror på marknaden.