Fnatic Clutch G1 Gaming Mouse Review

I en spelindustri som absolut domineras av många stora möss gör det svårt för de mindre varumärkena att filtrera igenom bullret. De flesta speluppställningar har nu antingen en Razer-, Corsair- och till och med Roccat-kringutrustning. Men med lanseringen av den nya Fnatic Clutch G1-musen har Fnatic kommit tillbaka starkt med några nya inlägg i videospelvärlden, och det är definitivt ett område de känner till eftersom de har varit en del av konkurrenskraftigt spel under lång tid .

Fnatic Clutch G1 spelmus kommer i mycket orörda förpackningar. En gång inuti finns det inte mycket att erbjuda här, vilket är fördelaktigt för dem som bara vill plugga och spela. Du hittar själva musen plus en liten bruksanvisning som verkligen är en snabbstartsguide. Du måste ladda ner drivrutinen från Fnatic-webbplatsen som inte tog någon tid alls och en gång installerad öppnade en rad alternativ som vi kommer att prata om senare.

fnatic-clutch-g1-gaming-mus-4

Musen är stor men överraskande lätt. Det finns en stor puckel på baksidan av musen som är utformad för att du ska kunna vila din handflata medan den används. De främre musklickarna är rymliga och de två knapparna under RGB-bakgrundsbelysta rullningshjulet är framträdande på ett sätt som inte kändes obekvämt. De två knapparna finns där för att växla anpassade profiler för att matcha din spelstil och LED-bakgrundsbelysningsfärgen kan ställas in själv.

På sidan hittar du två stora sidoknappar som passar högerhänta spelare. De är inom räckhåll om du har stora händer, men de med mindre grepp kan kännas lite sträckta när du försöker trycka på dem. Musen är extremt bekväm att hålla i handen så länge du använder ett handtag i handflatan snarare än ett klohandtag som gynnas av vissa spelare.

fnatic-clutch-g1-gaming-mus-2

Hela ytan på Fnatic Clutch G1 är täckt av en mjuk plast som är otroligt benägen för fingeravtryck, särskilt efter långa spelsessioner när dina händer börjar bli lite kladdiga. Ramen är gjord av aluminium vilket ger en solid känsla. Att vara lätt var det smidigt när det användes med en spelmusmatta, speciellt för skarpare svängar i first person shooters som Counter-Strike och Battlefield 1. För dina lugnare spel som Rocket League, där musen inte spelar en nyckelroll, är det var trevligt att vila händerna när du trycker på boost- och jump-knapparna.

Där musen lyser över andra till priset £ 79 är dess programvara. Fnatic har varit i spelbranschen länge nu, och de vet definitivt vad spelare är ute efter. Det finns inga prickiga, ofta buggiga förare här som du kan hitta med möss från Roccat eller till och med Steelseries. Det är väldigt enkelt, gör jobbet och fungerar uppriktigt sagt. Det finns alternativ för att justera DPI från så lite som 50 DPI upp till 5000 DPI. Det finns till och med chansen att ändra X- och Y-axeln oberoende av varandra, liksom pekarkänslighet och rullningshastigheter. Dessa inställningar kan delas upp i tre profiler, så för klippning, en låg DPI och för konkurrenskraftigt spel, byt tillbaka till en hög DPI.

fnatic-clutch-g1-gaming-mus-3

Det finns inget prickigt med Fnatic Clutch G2-spelmusen som är helt fördelaktig för konkurrenskraftiga spelare. Den är byggd som en absolut tank och fungerade exceptionellt bra under testningen, och en mus skulle jag definitivt placera i det bästa på marknaden. För mer information eller för att köpa en för dig själv, besök Fnatic spelwebbplats.