Manfrotto Pro Light FastTrack-8 Sling Bag Review

Föreställ dig detta. Du är en fotograf med många linser, men vill faktiskt inte packa en jätteväska att resa med. Du kommer att göra lite gatufotografering och kanske bara behöver dina pålitliga 16-35 mm och dina snygga 50. En stor klumpig väska kommer inte att klippa den. Det är därför du bör tänka på att investera i något som Manfrotto Pro Light FastTrack-8 Sling Bag.

Manfrotto Pro Light FastTrack-8 Sling Bag

Manfrotto Pro Light Sling Bag är exakt vad det står på burken. Det är en väska med en rem, designad för att slungas över en enda axel, eller över bröstet som någon form av granatbälte som Rambo skulle ha på sig. Den är liten och kompakt och har tillräckligt med utrymme för det väsentliga inklusive din kamera om du inte vill hålla den.

Vad mer, om du vill hålla din kamera nära, snarare än att använda en nackrem, har fodralet ett inbyggt band som gör att väskan kan ta tyngden på kameran. Ganska praktiskt om du är någon som skjuter med en större enhet som en Canon 1DX.

Det finns flera fack på Manfrotto Pro Light som du kan använda, några större än andra. De två huvudfacken, ett åtkomligt från sidan och ett från toppen är för din huvudutrustning. Ett par linser och en kamera verkligen. Det blir fullt med fler. Facket på undersidan är litet och rymmer bara saker som minneskort och reservbatterier till din kamera, medan det på baksidan är tunt, spänner över hela påsen och håller dokument. kanske en surfplatta. Den är inte tillräckligt stor för även den minsta Macbook Pro.

Väskans kvalitet är helt enastående, som alltid mycket imponerad av de varor som Manfrotto pumpar ut. Väskan är gjord av nylon, RipStop, syntetiskt tyg enligt deras hemsida, som verkar väldigt stark och är också vattentålig, så om du är i en dusch som jag var, oroa dig inte. Utrustningen förblir säker.

Det största fallet antar jag är att det inte finns plats för personliga saker eftersom utrymmet är begränsat. Jag tänker på saker som en plånbok eller ett shoppingföremål om du utforskar en stad på landsbygden. Men väskan är inte riktigt utformad för det. Det är först och främst för fotografer som vill ha en lätt lösning för att bära runt minimalt med utrustning. För mer information om Manfrotto Manfrotto Pro Light-väskan kan du besöka webbplatsen.