My Kingdom Books (Augmented Reality) Recension

Jag älskar att läsa med min dotter när jag får lov. Naturligtvis är mamma hennes favorit. När jag hörde talas om My Kingdom Books var jag väldigt, väldigt fascinerad och fick bara prova. My Kingdom Books, skapa barnböcker med skillnad. De har införlivat förstärkt verklighet i sina böcker och har i huvudsak skapat nästa nivå av popup-bok. Titta på bilderna och läsa lite mer om det, jag fick en beställd och tog den hem för att läsa med min dotter.

Jag vill inte ge bort för mycket med berättelsen men tänka traditionell saga baserat på ditt barns namn. När du beställer måste du ange ditt barns namn och sedan vissa delar av boken, relatera till bokstäverna i namnet. Boken jag fick var A4 i storlek, med en texturerad lila framsida och bakomslag och innehöll min dotters namn i början av berättelsen. Jag älskar att du kan anpassa boken / berättelsen, det gör den så mycket mer speciell att läsa. Boken är riktigt bra kvalitet, med tjockt glansigt papper som används överallt och färgglada, detaljerade illustrationer med fet text, som är lätt att läsa.

Så vad gör boken utökad verklighet? För det första måste du ladda ner gratis My Kingdom Books-appen, som är tillgänglig på iOS och Android. När du har installerat följer du de enkla instruktionerna på skärmen så börjar berättelsen. Appen fungerar som en kamera och när du svävar över din mobila enhet över varje högra sida i boken börjar saker och ting visas på din enhet, de rör sig, det är tal och historien börjar verkligen leva upp.

min_kingdom_books_witch

Att använda appen med boken är väldigt enkelt, du laddar helt enkelt appen, din enhet kommer då att be om att få åtkomst till din kamera, du svävar över höger sida i boken, som om du skulle ta ett foto och berättelsen kommer till liv. Höj volymen så kommer du att höra historien som talas till dig, tillsammans med animationen som gör sitt. Du måste sedan vända på sidan och hålla din telefon över nästa högra sida för att fortsätta historien. Ju större skärm på din enhet, desto bättre!

Historien var bra, den var intressant, rolig och användningen av bokstäverna i ditt barns namn var smart. Historien var väl talad och animationerna var väldigt roliga. Detta är definitivt ett bra sätt att få ditt barn i böcker och / eller avveckla strax före sänggåendet. Jag skulle dock ha velat att det skulle läggas mer tonvikt på att försöka få barnet att läsa berättelsen först innan jag hade talat till dig. Till exempel läser de sidan till vänster, sedan kommer den högra sidan till liv och fortsätter historien och så vidare.

min_kingdom_books

Böckerna finns för närvarande för bara 19,99 £ och till det priset känns det som ett måste att köpa, eftersom jag vet hur ofta min dotter gillar att läsa samma bok om och om igen. Hon tyckte verkligen om boken förresten och jag njöt av den med henne. För mer information och köp, besök den officiella webbplatsen My Kingdom Books.