Realme X2 Pro recension

Det stora problemet när man granskar Realme X2 Pro är dess löjligt bra värde och huvudkameraens skyhöga upplösning. Med sin 64MP Samsung-sensor och f / 1.8-objektiv, lovar det detaljer i spader.

Den första punkten att notera på kameran är dock att den inte tar 64MP-bilder såvida du inte vill att den verkligen ska fotografera med 16MP som standard. Precis som Sonys 48MP-sensor på nästan varje telefon som släppts under de senaste 12 månaderna, klämmer Realme X2 Pro var fjärde pixel på sin sensor till en pixel i din slutliga bild, en teknik som kallas pixelbinning.

När det gäller resultaten får det rätt saker utomhus när belysningen är rik – detaljerna är fantastiska och det dynamiska området är rättvist. Den som gillar bilder högre i kontrast, du kommer antagligen att gräva effekten som X2 Pro ger inomhus, förutsatt att belysningen är rätt och du kan hålla handen stadig. Om du inte kan förbereda dig för ett lerigt suddbad.

Kameran hanterar gröna bra, men tappar bollen med röda och reducerar dem alla till en hetrosa soppa, som du kan se från våra blommor och bärbilder, och nattläget är inte en lapp på toppändarna. Som sagt, för priset är det ett välkommet tillskott och lyser upp saker mer än Auto-läge.

Kameran tar dig så nära som 2 cm från ett objekt för högeffektiv makrofotografering, det finns en ultrabred kamera och en tele 2x zoomkamera här också, och du får till och med en djupgivare runt baksidan – porträttläget spikar det mest av tiden som ett resultat. När det gäller selfie-kameran tar 16MP-upplösningen detaljerade bilder, och den tar upp till FullHD-video.

Dessutom, med 4K-videoinspelning vid 60 fps och riktigt imponerande elektronisk bildstabilisering (EIS) från huvudkameran, visar Realme den mycket dyrare Google Pixel 4 på denna front (och en hel del andra fronter också).

Realme X2 Pro bildgalleri