Udyog Aadhar App Review

Indiens regering har främjat mikroföretag, små och medelstora företag. Dessa mikro, små och medelstora bidrar mycket till landets ekonomiska tillväxt, därför stöder regeringen också dessa enheter genom att ge dem många fördelar och subventioner. Ett företag kan emellertid bara få den fördel som regeringen ger om du är ett mikroföretag, små och medelstora företag och har registrerat dig under Udyog Aadhar.

Vad är Udyog Aadhar?

Udyog aadhar är ett unikt tolvsiffrigt nummer utfärdat av ministeriet för mikroföretag, små och medelstora företag. Tidigare registrerades under namnet MSME men nyligen ändrade Indiens regering registreringsprocessen för att vara enkel och enkel under Udyog Aadhaar. För registrering av Udyog Aadhar måste du först falla under en kategori, dvs. mikroföretag, små eller medelstora företag för att registrera dig under Udyog Aadhar i enlighet med Micro, Small and Medium Enterprises Act, 2006.

Udyog Aadhar registreringsapp

För att utnyttja olika förmåner som tillhandahålls av regeringen till mikroföretagen, små och medelstora företag som låg ränta på lån, varumärkesregistreringsavgift osv. Måste du registrera dig för Udyog Aadhar online. Udyog Aadhar registreringsapp gör det enkelt för dig att registrera Udyog Aadhar. Du kan enkelt registrera dig för Udyog Aadhar med din mobil via den här appen. Den här appen har följande funktioner:

Appen tillhandahåller ett förenklat Udyog Aadhar registreringsformulär vilket resulterar i tidsbesparing. Appen tillhandahåller Udyog Aadhar-uppdateringar Appen tillhandahåller Udyog Aadhar-förmånssystem som lanserats av regeringen så att du kan dra nytta av sådana system Du kan göra en korrigering och / eller uppdatera dina Udyog Aadhar-detaljer på ett enkelt sätt Appen ger också MSEM-databasregistrering. Appen ger en juridisk guide för ett nytt företag. Appen innehåller också möjligheten för företagsregistrering. Det ger även support via e-post, telefon och WhatsApp-chatt.

Unika fördelar med appen

Appen är enkel att använda och är öppen för allmänheten. Appen hjälper dig i Udyog Aadhar-registreringen och appen är snabb vilket i sin tur sparar tid. Appen är på mobil Du kan komma åt den var som helst med en mobil och en nätanslutning Appen hjälper dig vid registreringen av din företag under företagsministeriet. Appen genom sina juridiska experter kommer att korrigera NIC-kod och kommer att säkra SSL-skyddsformulär. App ger förenklad 1-sidig ansökningsblankett för Udyog Aadhar-registreringsapp tillsammans med dess expertteam fixar Aadhar-valideringsfel

Ny affärsguide

Appen tillhandahåller också en guide för en ny företagsregistrering som privat aktiebolag, LLP-registrering, ett personföretag, ensamföretag, partnerskap, etc. som appen ger kraven och fördelarna med att registrera och starta ett partnerskap med begränsat ansvar. Precis som ett begränsat ansvar kräver partnerskap minst 2 personer för registrering och registreringen av ett sådant aktiebolag kommer att kosta dig runt Rs. 9000 till Rs. 10.000. Appen ger dess fördelar och nackdelar tillsammans med dess rekommendationer.

Varför Udyog Aadhar App

Appen ger dig enkel registrering under mikroföretag, små och medelstora företag. Genom denna registrering kommer du således att ha rätt att utnyttja de förmåner / subventioner som regeringen tillhandahåller sådana enheter. Registreringen hjälper dig till och med att få lånet till låg ränta etc. Registrering i Udyog Aadhar är därför mycket viktigt.

Slutsats

Du tänker på att starta ett nytt företag, så ska du registrera dig under Udyog Aadhar för att få förmånerna som nämnts ovan och i appen. Du kan utnyttja fördelarna genom att registrera dig för Udyog Aadhar med appen. Det hjälper dig att få ett lån till en låg ränta som i sin tur kommer att sänka dina kostnader. Du kan ladda ner appen och använda den för din bekvämlighet och få ovan nämnda fördelar.