Xenta Pedestal Gaming Chair Review

Varje spelare behöver någonstans bekvämt att parkera baksidan under en flera timmars digital binge. Det kan bli ganska obekvämt att sitta på en tråkig kontorsstol eller till och med golvet. Xenta har kommit på ett sätt att göra dig så bekväm som möjligt, oavsett om du spränger dig igenom Call of Duty eller planerar din nästa strategiska attack i Starcraft II.

Xenta Pedestal Gaming Chair ser ut som att den tillhör en skurk i en Bond-film. Den är utformad för att se bra ut i alla rum den sitter. Den läderliknande ytan ger en jämn kant över andra spelstolar på marknaden. Den har ett justerbart höjdsystem samt en 360-graders vridbar. Stolen var extremt lätt att sätta ihop med alla medföljande skruvar och beslag.

Det är otroligt bekvämt, även för utökade spelsessioner. Den lutande ryggen hjälper till vid lutning mot den och ger en extra komfort som inte finns i andra stolar. En sak som jag skulle ha velat är högre armstöd. När jag satt upprätt vid skrivbordet upptäckte jag att armbågarna låg långt över armstödet. De är utmärkta om du lutar dig tillbaka och slumrar men för en upprätt hållning kan armarna börja värka.

Xenta Pedestal Gaming Chair har ett inbyggt 2,1 ljudsystem. De två vänstra och högra högtalarna är längst upp på stolen vid huvudet och subwoofern träffar mitten av ryggen. De låter helt fantastiskt och förbättrar definitivt din fördjupning i spelet. Högtalarna är skarpa medan subwoofern, men inte väldigt hög, slår tillbaka varje gång en explosion går ut. Det låter som fan, men det är det verkligen inte. Subwoofern distraherar inte mot ryggen och gör inte heller ont.

Högtalarna styrs med en praktisk uppsättning knappar på stolens sida. Det finns två knappar för att höja och sänka volymen, två knappar för att höja och sänka basnivåerna och en strömbrytare. På kontrollpanelen kan du också hitta en hörlursport, en strömport och en extraport för att ansluta din medieenhet till den. Xenta Pedestal Gaming Chair är kompatibel med alla dina medieenheter inklusive spelkonsoler, spel-datorer och saker som bärbara datorer och MP3-spelare och iPod.

Xenta Pedestal Gaming Chair kommer att vara ett utmärkt komplement till din nuvarande spelinstallation. Det ser smart ut, fungerar bra och erbjuder ännu mer nedsänkning i dina favoritspel.